BrusBruce



Sitter här i hytten & lyssnar på Beatles.. bra trött & avslappnad.
Idag var vi inne i Aberdeen å vände.
Fick ombord lite utrustning inför jobbet samt två britter från Maersk.

Ligger till ankar utanför nu & väntar på att vädret skall bli såpas att vi kan bege oss ut.
Under hela morgonen & förmiddagen har jag gjort det tipp-topp nere i maskin.
Det var snack om att det skulle komma ombord inspektörer från charten.
Så alla cofferdammar skulle vara torra & ingen olja skulle synas på tanktak.

Mot eftermiddagen gjorde jag klart & fastgjorde de krogar & hållare jag svetsat ihop
för brandstationen på C-däck.
Tycker det börjar se riktigt acceptabelt ut där nu.


Nu är det precis endast två veckor kvar innan avmönstring.
Tiden går fort - snart är det jul igen.
Funderar lite hur det är i Karlskrona där jag kommer befinna mig framöver.
Kommer dela 16kvm boyta med mr Dufva på Björkholmen.
Min hytt här på Magne är ju större haha.
Men det kommer bli gött, ungkarlar & livsnjutare som vi är.

"Långt där nere under och utanför ventilens saltstänkta vy piskar Herr Vind sin Fru Hav så att hon skriker av lusta och kränger små båtar nedåt, uppåt och lite åt babord"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0