Loufoque éloignement




Mitt uppe i tentaveckan nu, har tre bakom mig och en sista kvar på Onsdag.
Känns bra hittills men jag ropar inte hej än.
Längtar så till att nå milstolpen på onsdags eftermiddag, free at last liksom.
Varit obehagligt trött sen några dagar innan det hela drog igång,
så jag har inte tränat något alls sen i mitten av förra veckan.
Men idag kände jag mig stark och pigg när jag fått sova en timma efter dagens tentamen.

Det regnade ena stunden och var jätte fint den andra.
När jag skulle klä på mig för löprundan bytte jag från regnjacka och halsvärmare till t-shirt och låga sockar fram och tillbaka ett flertal gånger.
Mysko väder, termometern pendlade från 8 till 25 grader.
Tillslut bestämde jag mig att köra lite 50/50 med långärmad t-shirt och fotbollsstrumpor.
Jag ansåg mig mentalt redo för både regnskurar och solstrålar..
Drog en bit plastpåse över mp3n som jag bär runt armen och startade tiduret.

Hela 16.7km blev det och en riktigt bra medelhastighet - ca 4.30 min/km
Var ju lycklig som få när det bara löpte på.
I början sken solen en stund för att sedan ge rum åt ett ilsket regnmåln som vräkte ner regn över mig och de stackars små fåren på Stensö.
Och bara några refränger därefter var det rena sommardagen och höll sig så rundan ut. "Nice"
Tänk er mig i slowmotion med denna låten som soundtrack;
The Platters – Smoke Gets In Your Eyes (Digitally Remastered)








Såg en vovve som liknade min brosha Skye,
saknar,
när jag kommer till väst skall vi sola & bada tsm!

Jack Johnson – Better Together



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0