Hamfrey

Igår kväll började jag måla på en tavla, nu i förmiddags gjorde jag klart den. Den har en stark historia bakom sig och fotot jag utgått efter tog David i Tanzania,



Jag började med att skissa upp riktlinjer och få proportionerna rätt. Lp'n snurrade och lacknaftan satte sig i cellerna.



Därefter målade jag allt som skulle vara kolsvart, detta måste torka innan man fortsätter med skuggning så jag la mig för kvällen.



Så började jag vid 13 tiden idag att skugga, använde mig av en trasa och gjorde allt med den,
i slutet drog jag några smala starka streck med pensel. 

Ville ge ett verklighetstroget men ändå konstnärligt uttryck på målningen.
Och självklart ge så mycket känsla som möjligt,
(bilden gör inte tavlan rättvisa så kommer lägga in en till senare. Den är mörkare och råare i verkligheten.)
100x70 cm olja på bomulls duk.

Mannen är vaktman, hans uttryck säger det mesta om han.
Är ni nyfikna på hela historien skall ni fråga David.
Skriv gärna vad ni tycker =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad sjukt duktig du är!

2010-01-06 @ 17:00:54
Postat av: ems

SNYGGT !!!!!

2010-01-06 @ 17:59:03
Postat av: Hanna Boots o Eric Toots

Tja TB, Eric här! Kan inte du styra upp ett par tavlor så organiserar vi en vernissage;) Tycker du är sjukt grym! Peace out

Puss från Baby Boots too!

2010-01-06 @ 22:53:19
Postat av: Lousie dg

Shiit TB you got that special thing about you! Helt fantastiskt målat. Keep it going

2010-01-07 @ 11:23:46
Postat av: emina -konst & kreativitet-

SV: Hej! Kul att du hitta till mig och kul att du gilla vad du såg! Tack ska jag säga för den positiva kritiken:) & Jag gillar vad jag såg nu! Älskar den här bilden .Kikat runt lite och du är riktigt duktig :) Syn att du inte har målat saker på samma plats men ett litet block kan ju alltid införskaffas?;) och tack för tipsen ang. biltema duken!

2010-03-15 @ 23:54:56
URL: http://eminacreations.blogg.se/
Postat av: Agnes

Talang säger jag bara ! Jätte bra målat =)

2010-04-12 @ 22:59:44
URL: http://agness.bloggspot.com
Postat av: frida

Woah. Shit. Tack! Du har verkligen talang för måleri. I olja dessutom. Jag är djupt, djupt imponerad.



Ja, jag målar, men mest akryl och aldrig någonsin i olja.



Jobbaru med blyerts också, eller eru en pensel-kille?



Tack för kommentaren, förresten!

2010-04-19 @ 22:30:39
URL: http://hellomiami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0