Snakk for faen





Efter 4 timmars sömn efter en bra tors-natt i Stavanger möttes jag av denna utsikten på
morgonkvisten när jag fortfarande påverkad av all tandkräm skippade frullen
för att få slagga en kvart i solen.

Mådde king though. Smärtstillande & glada tankar från den tidigare dimman.
Speciell kväll när jag så här i efterhand när jag reflekterat över'en.




Vyn akter om oss.

Klad Tomas nedan, som hade mest game av oss alla under natten.
Eftersom det nästan är en officiell story redan så drar jag den här med;
Han träffade mot slutet en Doktor vid namn Anna med tyska som moderspråk.
De dansade stundvis & samtalade kring allmäna ting.
Tomas kände att han måste visa henne att han hoppades på mer.
När han snabbt övervägt sitt move lade han handen på sin flammas lår.
Värmen hade ännu inte hunnit överföras till kvinnan innan hon med raska steg försvann upp för trappen & ut på Stavangers gator..
Utan ett ord eller en blick.
Det tog hårt på Tomas att hans strategi inte spelat ut sig som önskat.
Han har nu tagit lärdom av händelsen & rakat sitt redan korta hår kortare.
Hm, ah - nä

Så kan det gå. Livet rullar på.



Vi var på ett ställe som hette Munken. Ett halvt dussin från skutan vår.
Mot midnatt drog live spelning igång,
det dansades till allt från Cornelius & Kent till Kiss & Duran Duran.

Som jag nämnt tidigare är den norska kvinnan helt bedårande på flerfaldiga vis.
Stavanger får guldstjärna på'ren alltså.

Fast denna kvällen blev jag bara kär i en. Bartendern haha.
Vilken närvaro & glans.

Här är vår viking, ståtlig & ung. Mr Magne.




Mye fartyg från norska flottan gästade hamnen i dagarna.
Tillsammans med holländska liknande.
De skulle ha en större övning.. Nato ällä.



Fredagskvällen blev lugnare.
Tomas & jag strosade runt i det vackra vädret mot kvällen.
Beundrade oss över platser, fordon, folk & fä.



Snakk for fean!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0