Eeze



Har ägnat mestadels av arbetsdagen till att svetsa.
Tycker det är riktigt roligt nu, blir bättre för varje pinne.

I övre deck av cementrummet skall hyllorna vara.
Det finns mycket olika oljor där, huller om buller, i små tunnor.
Mha hyllorna skall det bli enklare att hålla ordning på det hela,
så blir det ju mer utrymme till annat också.

Imorse efter att en hot work permit blev godkänd & dektektorerna runt om inaktiverades började jag sätta ihop delarna.
Kommer sitta fast där tills dagen då båten tar sina sista tag, hehe.
Nu skall bara några extra stag & fästen på plats innan jag lägger lite färg på det hela.
Tar kort på't & visar då tänkte jag.

Under dagen & natten till idag har vi hållit riggen i dess nya position,
medan de andra fartygen satt ankrarna.
Nu sätter vi de två sista innan vi tar oss tillbaka till Aberdeen.

Är inte lika trevligt väder här längre som tidigare, gungar på,
förstår att det inte är något lätt jobb som däcksmanskapet har nu.

Men jag fick tränat lite trots rullningarna.
Försökte få någon fredagsfeelin nere i gymmet med lite skönt dunk.



Sitter med tandborsten i munnen här nu & är trött i ögonen efter all svetsning.
Hoppas ni alla får en trevlig helg.
Sjöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0