M'e'c'h'a'n'i'c's'b'u'r'g




Här kommer det,

Hemresan blev inte riktigt som planerat, på tisdagskvällen kom jag inte med tåget, ops.
Så det blev att trolla till sig en plats på första avgången idag.
Kändes ju lite häpet men jag gjorde det bästa av situationen.
Har ju som tur var inte något obligatoriskt i skolan fören på fredag.

Göteborg var vackert på morgonkvisten och jag tog mig en sväng ner mot operahuset,
rensade tankarna och åt baddare innan jag letade upp bussen som skulle ta mig till Kalmar.



Vi var bara 8-9 st som skulle ägna de kommande timmarna tillsammans på bussen.
Jag sov tills vi stannade i Växsjö på paus, sköna säten faktiskt hehe.
Drömde om våren.



Bussförarn var lite tappad, när vi sedan skulle vidare mot Kalmar körde han åt fel hål.
Så där satt jag med dilemmat om jag skulle säga till honom eller inte.
Det var bara tre utbytesstudenter från Japan och en sovandes affärsman kvar,
så jag gick fram till förarn och sa till honom artigt.
Tyckte synd om honom, han verkade orolig och så bad han mig att sitta brevid.
Så jag fick mer eller mindre guida oss in till Nybro och sedan Kalmars station.

Väl framme var det raka vägen in på lektion. Pallade inte mer än första halvan.
Jag var skakig av sömnbrist och hungrig som bara den.
Uppe i lägenheten åt jag och la mig en timma, sen var jag fit for fight.
Men jag hade ingen sans att det var thaiboxningspass idag, haha
så jag tog mig till Friskis runt halv åtta och körde på tills stängning.

För en gångs skull var det inga brudar alls där, förutom någon äldre dam.
Tunnt med folk också å andra sidan så ah nä nu flummar jag,
läggdags ? Japp.


Här är lite bilder från Tjörn och de senaste dagarna.




Jag rensade bland gamla grejer och hittade sparade teckningar från småskolan.



Mor min försedde oss med jättegod mat varje dag,
kommer ta ett tag innan jag vant mig till min egen studentmat igen.

Hittade många saker jag glömt bort under rensningen av mitt gamla rum.
Skelett i garderoben? Så går det när man inte tar tag i saker direkt.




Sista halvtimman på gymmet var jag helt ensam med en 40-årig man, soft? Nä.
Han gav mig en svårtolkad blick ett antal gånger,
kaxigt höll han den som i "freeze" innan han fortsatte med sitt.
Direkt när jag kom in i omklädningsrummet försökte jag göra den i spegeln och ta kort.
Så detta är en reenactment på hur han såg ut...  Svårt att avgöra avsikt eller hur.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0