JAFTBSWAATM



Nu sitter jag här i soffan och skriver till er som så många gånger förr.
Mätt och belåten efter mitt högst lyckade middags-experiment; "Röra a lá Maestro"

Har ju en god träningsverk i benen, speciellt i vaderna, sedan gårdagens pass.
Men det flöt på bra under thaiboxningen idag,
även om vi körde sparkar under hela teknikdelen.
Mot slutet blev det sparring följt av den obligatoriska fysen.
Kände mig pigg och nätt hela tiden ut. Sparringen känns bättre och bättre, sparkarna likaså.
Bra upplägg av Giota att fokusera på enbart sparkar som idag,
det låter gruppen stegvis utvecklas med en sak i taget.
Brick by brick, wax on, wax off, wax on, wax off

Fysen var inte allt för tung så jag ser fram emot att besöka F&S imorgon.
Och då förhoppningsvis göra ett försök på PB i bar-dipsen och posta video för er.
En månad har nu gått sedan första försöket, då lade jag ribban på 33 st.
Spännande spännande, planen är att ha en stegrande utvecklingskurva hehe :)
Målet är som sagt 50 vid årsskiftet, inte mindre, inte mer

Kul grej,
Man var lite sen till träningen idag.. Cyklar.
Trampade på som attans, högsta växeln tillgänglig, högsta trafikfaran möjlig.
Så hör jag att järnvägsbommarna snart skall fällas ner -
jag har en kurva och 20 meter innan jag är där -
tänker "fuck it" -
bättre satsa än att stå och flukta i skam i väntan på orreborresundståget -
kurvan går bra - fort går det här, parera en mötande där -
20 meter; närmaste bommen rycker till och börjar sänkas så sakta -
15 meter; heh, känner mig kaxig och hoppet flödar - det här går ju, jag är grym -
10 meter; fokus nu för fan, det är en korsning precis här efter -
såhär fort brukar bommarna inte sänkas - eller?
5 meter; är det en röd gubbe jag ser? Väldigt vad långt nere bommen är då -
0.5 meter; jag hukar mig på cykeln under den sista bommen och huvan dras av mitt huvud.
Svissh, susar jag vobblande över korsningen och bilen närmast tutar argt,
adrealinet rusar,
Men allt jag kan tänka på är hur stort fail detta kunde bli,
så där tog jag lärdom, jag är inte 19 längre..
Det håller helt enkelt inte att vara spontant awesome hur'som längre.

Efter mycket om och men har jag lyckats lägga vantarna på " The Contender Asia 1 "
Känns sött så in i.








Känns som en god idé att krypa till kojs nu,
imorgon är det pluggaduktigt.se som gäller!

WORD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0