Yttre Brogen



Heldag ute i den vackraste skärgården,
efter lite skön frulle framför nattens inspelningar så var det dags att bege sig ner mot hamnen.

Nästan helt vindstilla och jag tänkte för mig själv att detta kanske blir sommarens finaste dag.
Efter ett tag var vi framme på Yttre Broge, en liten holme som ligger strax utanför Broge.

Namnet kommer från bergets karaktär, broge är en förvandling av engelskans "broken",
man kan se flera olika stilar i berget och fosil-liknande gestaltningar på flera områden.
Det är ungefär en halv lagun som man bara kan lägga till vid när vädret tillåter eftersom den
ligger så långt ut mot havet att när det blåser så slår vågorna över hela holmen.

Har minnen från att vi varit här när jag var liten, det är något speciellt med miljön.

Det var strax över 19 grader i vattnet så förmiddagen blev mest badande.
Vid fyra tiden tog hungern över och vi gjorde oss en kompott till middag,
färskpotatis när den är som mest, syrlig stark taziki och kryddat kött.
Saltet låg över kroppen samt gjorde mitt hår styvt,
tidlöshet rådde och ett lugn jag så sällan upplever kom över mig.

Den nya kameran är redan värd varje krona, (ta i trä)
pappa är imponerad av den och det är kul hur han lånar den för att ta kort på konstiga saker.

Kvällen blev mer eller mindre ett inväntande på kvällsmaten,
lite snack med syrran nu in mot nattens timmar, stackarn har jobbat denna fina dag.

Nu skall jag borsta bissarna och krypa te kojs, later




Kommentarer
Postat av: Jennifer

Ja det är mysigt :) Men nu vill jag faktiskt ha lite sol, regn idag också :(



Dina bilder är helt underbara :)

2010-07-29 @ 14:30:49
URL: http://currently.blogg.se/
Postat av: johanna

sv; tack så mkt!

det är faktiskt min brors :)

kommer från usa tror jag!

2010-07-30 @ 00:39:02
URL: http://knownasme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0