0300565018



Halloe :)

Har ju varit ett tag sedan jag uppdaterade för er,
nu är jag på Tjörn och har varit så några dar på permission från båten,
skall åka mot sthlm senare idag för en övernattning och sedan vidare ombord på Finnfellow.

Drar några bilder som jag har med mig på kameran här,
dock blev det inga bilder från de senaste lediga dagarna här vilket jag redan ångrar!





Har fått mig lite färg, badat för första gången denna sommar, löpt två ggr, åkt båt och träffat vänner.
Har gainat de tappade kilona från praktiken nu, vägde ynka 60 när jag gick på permissionen med fin bräda,
nu är jag lite mer och ta i och med 2.5 rutor ist,

Blandade känslor inför att gå på igen,
eftersom jag jobbat mina ca 500h redan
så vet jag inte om jag kommer tvingas jobba gratis i över en månad eller hur vi kommer lösa detta,
men hur som helst, jag får härda ut !

Är ju less på det mesta som har med finland och göra redan,
den aptitretare av västkust-sommar jag fått nu kanske får mig att vrida mig i obehag av att vara på fel sida,
"fast under vattenlinjen i ett flytande fängelse, dömt till obetalt arbete och förnedring" haha

Njee det går ingen nöd på mig, det är skönt bara,

Fick igår reda på att min polare Davie kommer förhoppningsvis joina mig i Calmar i aug-sept,
riktigt kul alltså, buildin' our futures together, eller,

Tiden går så fort, det var över 50 dagar sedan jag mönstrade på praktiken,
snart är mitt första år avklarat och det har gått way bättre än jag kunnat föreställa mig.
Jag har stärkts som person enormt mycket sedan jag sprang ut ur nösnäs mot kullarna iklädd grå kostym,
bärande på en ol' silvrig stereo på axeln, slips runt kragen,
student-hätta på huvudet, hemligheter i min dityrambiska encephalon, droger i mitt unga omlopp,
oförtjänta pengar i min ficka och ett par solglasögon över mina ögon för att dölja sorgen och ångesten inför alla de människor jag artistirerat* för, som en handling i hopp om att skydda dem.

*eget uttryck


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0