Fittie Bar




Afton mina damer unt herrar,
här sitter jag i hytten med Protoje i lurarna & alk i blodet.


Efter ytterligare en dag ombord på Tor Viking II.
Dagen har flytit på bra,
jag har pulat med mitt bygge i cementrummet..
jag har vart med om växel & axelgen' kontroll på huvudmaskinerna..
jag har tagit hand om alla hundratals liter olja som kom ombord..
Var ett dussin 200 liters fat från Total, helt okej - frisk luft & solsken.

Efter middag gjorde jag & Tomas ett besök på bryggan,
han skrev ut en karta så vi kunde hitta ut till nöjesparken medans jag förundrades över denna extremt stora & fungerande zippo-tändaren !







När vi kommit fram till tivolit & spanat in parishjulet gick vi & shoppade.
Hittade en affär där allt kostade 1 pund.
Där fanns allt från smärtstillande till litteratur.
Vi köpte bla The Famous Grouse-choklad & snacks.
Sedan tog vi hamnvägen till sjömanskrogen Crown & Anchor,
där vi fick bevittna en mer udda snooker omgång.

Gick förbi denna baren också, enligt rykten är det rikets äldsta.
Catch'igt namn iaf, hehe





Har snittat rätt dåligt med sömnen de senaste dagarna,
blir väll inte bättre i natt antar jag..
Står upp vid 6 om mårnarna så det är lite tungt första stegen.

Imorgon skall jag inte sätta en fot iland, skall lägga mig innan 21.00.
Låter bra, vi säger så. Sussa sussa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0