Clearly




Vi har nu korsat Nordsjön & ligger till ankar utanför Aberdeen på skottska östkusten.
Allt har gått bra hitedags.
Mörkret har lagt sig över horisonten & huvudmaskinerna tystnat.

Imorgon skall vi ha ISPS-övning,
köra familiarization på DP-mode't samt testa våra FiFi-kanoner.
Skall försöka ta några goa bilder när vi sprutar med brandkanonerna.
Enligt pappret skall de ha en räckvidd på 200meter föröver.

Dagen har flytit på lugnt & sansat.
Matroserna tog fridag då det vart Söndag,
så det var tyst & tomt.

Jag började med veckorutinen där jag bland annat startar upp nödgeneratorn & MOB-båten.
Därefter har jag bla hjälpt till med att köra vår sewage överbord & tömma monstret.

Igår kväll tog jag på mig overallen igen efter middag för att göra klart i brandstationen.
Tryckte play på mp3n & njöt av ett allmänt välmående.
Nitade & skruvade fast de flaskhållare jag snickrat ihop.
En för 6 st flaskor samt en för 4 st flaskor.
Där står dem bra, förhoppningsvis till skutan blir gammal.
Gillar att få dessa mindre projekt ibland där man får skapa lite.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0