Tatlong Tatlong



Igår fredag tillbringades större delen av dagen och hela kvällen på Transtimber.
Årligt periodiserat underhåll i form av att bla byta olja och torkarfilter på kompressorerna till fartygets CO2-brandsläcknings system var på G.
Skoj att få vara med på detta arbete trots mina trötta ben mot slutet.
I mässen bjöds det på lasagne, smakade gudomligt gott.

Min första praktik tillbringade jag på ett av dennes systerfartyg,
så jag kände ju igen mig och det var intressant och se dess skillnader.
Trevlig besättning här med.. och något renare i maskinutrymmen.


Tur att man är mager så man kan klämma sig in och komma åt.








Idag lördag då har jag följt STHLM Marathon,
Har ju två kämpar till polare som sprang.
Varav en vet jag hittills kom sig i mål.
Men tvekar inte på att båda klarade det.
STORT GRATTIS TILL EDER HERRAR!

Jag hade gärna join'at..
Verkar sjukt kul och tungt.
Blev inspirerad hemma i soffan av alla dessa löpare.
Tur att vädret höll sig bra för dem och hela arrangemanget var lyckat.





Även om det blåser och regnar mycket här på ön så tog jag själv på mig löpar pjuxen.
Det blev först en mil ensam med mp3'n och spöregnet.
Haha kan ju säga att de var tur att jag hade 4 lager på överkroppen.
Temp'n var runt 10 grader men sjunkte rejält i vinden.

Många förbipasserande bilar trodde nog jag var knäpp som sprang där i shorts.
Väl hemma efter den rundan hämtade jag upp Syrran och hunden.
Vi drog en halv mil i lugnare jogging tempo och jag var helt genomblöt.
Kändes sådär förtjänt gött att ställa sig i varmduschen med kläderna på sen.

Under kvällen här åt familjen rökt lax, en stor en.. Framför en gammal klassiker.
Det goda livet med andra ord.

Sov gott. Sova gott.




Dregel.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0