[It's The Way]



Tanya Stephens – Wolfman's Brother

Gårdagen blev en lång dag.
Ytterligare ett besök på isbrytaren Ale, för att läcksöka och annat skojs.
Kände mig helt slut i hela kroppen den dagen,
kanske för det bara blev 4.5h sömn under natten. Mh antagligen.
När vi kom ombord möttes vi av nybakade kanelbullar i mässen,
det gav mig både glädje och energi vart fall =)

Skepparn fick ett samtal om att dem var tvugna att flytta sig en 100 meter längs kajen
för en soppbåt som tagit eld skulle komma och repareras där brevid.
Så på eftermiddagen fick jag hjälpa till att starta upp och klargöra för "avgång".
Bubbelsystemet använde dem som bogpropellrar,
det såg riktigt mäktigt ut när det drog igång.. Skvätte flera meter upp runt om.

Jobbet gick annars bra och vi lyckades hitta läckan och åtgärda strax innan middagen.
Det bjöds på fint kött som var alldeles mört och saftigt,
ingen studentmat det.. Och hemgjord glass med daimströssel till efterätt.
Inte undra på att besättningen skämtade om GB-metoden. ( Grädd & Bulle )

Enligt SMHI skulle det vara klass 1-2 varning åska och regn redan vid lunch,
men solen sken så gott över oss dagen ut.




Ken Boothe & B.B. Seaton – [It's The Way] Nature Planned It

Imorse tog jag och gjorde mig en rejäl tonfisksallad med fetaost och ajvar,
satte mig i solen och läste tidningen. Helt rätt.
Vaknade sedan där någon timma senare och hade redan fått mig en bränna.

Åkte med på ett jobb i Wallhamn på förmiddagen,
vi satte upp en värmepump på ett kontor långt ute i hamnen.
Träffade en gammal vän, Joakim, som jobbade för samma företag.
Kul att se att han har det bra och man kom att tänka på allt vi gjort tsm i våra yngre dar.

Jag fick ligga under ett skrivbord där en dam satt och webcamade med en samarbetspartner,
tror inte hon fick så mycket arbetsro av vår högljudda närvaro då vi borrade och slog ett hål i väggen för rören mellan inne- och utedelen.
Men hon var ju nöjd sedan när vi drog igång kylan och tackade för oss.

Sommaren är här nu kan meddelas, det stekte på hårt i solen.
Tog en sväng ut längs kajen och såg Bro Balder och Bro Njord (Boa Tugs AB)
Två rejäla bogserbåtar, såg ut att vara i toppskick.
Byggda 2009-2010,
4 systerbåtar, 32 meter lång,
framdrivningsmaskineri är 2st Caterpillar på 1920kW vardera,
brandsläckningskanonerna når hela 120 meter.

Skall man köpa och ha som fritidsbåt och spruta ner folk som förtjänar det haha.

Två underbaa låtar som fick mitt träningspass i kväll att glänsa lite extra.
Löpte 13.7 km med nytankad mp3..
Kommer somna gott nu. Oj vad tiden har gått, på tal om..
Aya släp tajt mtfkrs.


Beat Connection – Silver Screen
Star Slinger – Mornin'

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0