.Rhythm.of.the.?



Har lyckats bli markant bättre idag. Febern fick dra åt fanders.
Lyckats hjälpa far min med ett jobb men efter det blev jag åter liggandes.
Nu sähär mot kvällen är det bättre igen.

Brasan värmer gott och jag har inte druckit så mycket honungsté på länge.
Skall snart i säng, det är då mitt stridslystna försvar är som effektivast hehe.

Sitter och kollar på utrustning inför kommande thaiboxnings terminen.
Har hittat lite bra grejer nu;
¤ Hopprep, (speed-variant i vinyl) Nu jevlars :D
¤ Handlinor, (3 meters)
¤ Shorts, (vill inte gå som Mr Rumpanbar)
¤ Benskydd, röda eller svarta, svårt svårt.




Tänker härmed ge en kortare sammanfattning av bloggen 2010.
Kan ju vara en bra catching up för er nya läsare av denna reality blogg,
med cliffhangers och intriger ?




Januari

Tillbaka till Kalmar ifrån min första praktik.
Sugen på att få skapa målar jag tavlan "Hamfrey" tilll David som kommit tillbaka från Tanzania.
Den hänger idag hos honom i Kalmar.



Hungrig efter att gå skapa mer gör jag tre remixer.
Först ut var "Soddisfazione a Bangkok",
kan beskrivas som en tung electronica med mycket utrymme i soundet.
Många insatta i genrén gav den tummen upp.
Även om jag var nöjd med responsen tog jag bort den från min myspace,
strax innan den nått tusen spelningar, varför vet jag inte riktigt.



Next up var min remix av bandet Miike Snow's låt Animal.
Jag kände att jag behövde en större utmaning, som ett test.
Om jag inte skulle klara av att göra denna remixen bra skulle jag sluta att mixa.
Under tiden jag arbetade med tracket kände jag verkligen efter om det var värt det,
allt slit, allt annat man måste välja bort, all själ man lägger ner i en ynka ljudfil.
En förmiddag blev den klar, kommer ihåg känslan,
men eftersom jag lovat bort mig till VIBB" redaktionen skulle det dröja en tid innan releasen.



Så eftersom jag hade all teknik lånad och uppriggad började jag på ännu en remix.
- Vilken blev "Bulletproof" av La Roux.
La Roux var stekhet med sitt nysläppta album, In For The Kill klättrade på listorna,
jag chansade på att Bulletproof skulle komma glidande upp på nästa våg.
Och så blev det.



Så på bara 8 dagar släppte jag dessa två remixerna,
hamnade på VIBB" Kalmars förstasida,
blev intervjuad hemma i lägenheten av en vacker dam.




Bloggen sköt i topp och det var roligt att få hit många läsare ifrån regionen.



Februari

Startar månaden med en förkylning, äter pannkakor tills jag blir frisk.
Blir sjuk igen.
Snön yr runt lägenheten och jag ligger mest i soffan när jag inte pluggar.
Arbetar kring ett nytt hemligt projekt.
Får en fin gåva på posten från en fin tjej.
Jag blir frisk.
Jab blir sjuk igen.
I jämförelse med förgående månad hände med andra ord inget alls.
Förutom mitt hemliga projekt som jag inte skall berätta om för det skulle göra många ovetande sårade och tjatiga :D



Mars

Var nere i en mindre svacka,
men så började vädret bli bättre och bättre.
En remix som jag under längre tid knåpat på stod klar.
"You Know" var namnet.
Inspirerad av M.I.A, Fake Blood och Bedouin Soundclash lyckades jag göra om Temptations gamla låt "The Way You Do The Things You Do" till en låt peppad med congo dunk och hymningar,
en stilren blandning mellan dubstep och disco i en feelgood packetering.



Åt ICA's Lätt Kvarg för första gången.
Ser Shutter Island på Baronen.
Massa plugg.
Tentavecka.
Äter godaste glassen jag någonsin smakat.
Åker hem en snabbis för att träffa familjen.
Köper mina Cesaro löpdojjor.
Börjar träna mer och mer när snön började försvinna.





April

Suprise, Suprise, jag blir sjuk igen!
Projekt i skolan.
I mitten av månaden, i mitten av min förkylning, fastnar en grej i mitt öra.
Ruskigt pinsamt och inte mindre ont gör det när en sjuksyster,
en distriktläkare och en doktor kämpar för att få ut det.
Jag tränar i takt med att våren smyger sig närmare inpå.
Löpning, promenader och gym.





Maj

Här hände fan inget alls.
p'fail.
Tentavecka typ?

I slutet av månaden mönstrar jag på Finnfellow,


Juni - Juli

Ombord  80 dagar totalt.
Träffar på många olika karaktärer och lär mig ovärderligt mycket.





Augusti

Åker till Tjörn för att träffa familjen och vila några dagar innan skolan började igen.
Har sedan jag slutade med boxningen 2008 längtad efter att få börja igen.
Nu känns tiden rätt och jag kliver in i fightzone's lokal i Kalmar för fösta gången.
Inreder min vind till en egen träningshörna.
Postar den uppskattade "The Big Banana Post"
David flyttar till sin stuga i Kalmar.
Får besök av Becka och Lovajs.





September

Jag stortrivs med Thaiboxningen och träningen går bra.
Laddar upp min första Bar-Dips video, - 33 st
Mycket plugg.
Petter, Ems och Nikke kommer på besök, det blir kärt återseende.
Jag testar alla gym utan NC i hela Kalmar.
PANG, en ny remix slår till.
Robyn med Dancing On My Own är det som stod på tur denna gången,
det kändes skönt att få mixa lite igen och det var för min egen skull.
September genomsyras av mycket mat, mycket träning och mycket plugg.





Oktober

Startas med en tentavecka.
Postar andra Bar-Dips videon, - 37st
I mitten av denna månaden händer ett av det viktigaste och bästa under 2010.
Träningen får fortsatt bra.
Lousie aka Sunshine kommer och hälsar på några dagar.





November

Bastubadar vid Stensö för första gången.
Calibrabonden firas.
Regnar konstant hela månaden och solen försvann ett tag.
Skön utgång.
Jag och Davie ser nya Harry Potter på Baronen.
Klubbfest på kalmarfightzone, UFC 123.
Jag är nere i en svacka och känner att det är lång väg till jullovet.
Jag citerar Tor Bruce den 24 och snön börjar falla.
Träningen är det ända som går bra mot slutet av månaden.




December

Nötar inför årets sista tentavecka.
Peppar inför utbildningens hittills första ledighet.
Rätt som man gick där var man mitt i tentaveckan.
Jag och systern köpte en resa till värmen och några dagar senare satt vi där.
Och fan va skönt det var att få göra den resan. Värt värt värt värt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0