SLJT



Måndag, måndag.

>Dagen har gått fort.
Till middag var det typ kycklingbröst-peppar-gryta, gillades hos denne.
Hade lite extra energi över efter arbetsdagen så medans jag drog en tvätt tränade jag rygg & mage.
Vi har ett fint mindre gym ombord innehållande;
Spinningcykel, crosstrainer, multigym, bänk mm - & vikter såklart.

>En liten faktanotis för er som gillar torque dårå.
Huvudmaskineriet är följande.
Två father's på 3840kW vardera samt två son's på 2880kW vardera.
MAK 8M32 & MAK 6M32, In Line.
Totalt 18300 hk.
Sönerna driver varsin axelgenerator.




Här nedan är två bilder på våra kaj-grannar för tillfället.
Båda är skottska stoltheter.
Den ena ligger då föröver & den andra akter om oss.




Skulle inte tvekat på att ha någon av dem som fritidsbåt,
Drömmer mig iväg om alla möjligheter som finns & hur kul det hade varit.
Förhoppningsvis ett projekt jag tar på mig under senare år.. hehe


Nu har solen sakta gått ned & jag hör måsarna tjöta sinemellan då jag sitter med ventilen öppen.
Är trött i ögonen efter en bra dag. Kommer somna in så fort jag landar på kudden. På tal om.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0