Démission



My last day of summer enna då va

Haaj, nu var det ett bra tag sedan jag var aktiv här på domänet.
Man kan enklast uttrycka sig att jag har haft sommarlov ifrån det mesta.
Sommarlov från träning i dess fulla bemärkelse
&
sommarlovet från själva utbildningen är inte att förglömma.

När jag stod upp imorse var det vindstilla.
När jag gick ut för att hämta posten bestämde jag mig för att ta vara på dagen genom att åka ut på havet.
Så efter att ha kollat igenom mina diverse inkorgar & ännu en dag fått insikten att avkastningen är i nedåtgående trend så packade jag ihop dittan å dattan & begav mig ner mot hamnen.

Mot eftermiddagen fick jag ett samtal från mr Master på Tor Viking, befälhavaren.
Han gav mig de glada nyheterna om att min dag var kommen, för att få mönstra på alltså.

Nu såhär mot kvällen har jag sett över lite resedetaljer & skall snart packa väskan.
Jag är peppad & förväntansfull.. har ju längtat länge efter detta - min tredje praktik.

Resan från ön börjar i gryningen så fort grynen lämnat grytan.
Mellanlandar i Amsterdam vid lunch & når Aberdeen någon timme senare..
Tanken att jag imorgon kommer gå till kojs ombord är skön, nu händer det något liksom.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0