Schiphol



Bild från Amsterdam's flygplats Schiphol, stor.

Resan gick bra, för här sitter jag nu framåt kvällen ombord på Tor Viking.

Att bara gå från gate B till gate D tog en 30min i Amsterdam.. imponerande flygplats.
Knäppte av två kort på språng eftersom det var aningen bråttom.
Väl i luften igen mot skotland somnade jag in..
Där vid arrival-gaten i Aberdeen stod agenten & hon slängde effektivt in mig i en transfer.
Aberdeen är vackrare än vad jag kunde föreställa mig.
Arkitekturen är väldigt gammal blandad med ny,
kombinationen är gjord på bästa möjliga sätt & jag är ivrig att få ta mig runt en sväng tills fots.


Nästan inga ombord visste att det skulle komma en elev. Men jag har blivit väl bemött.
Besättningen består mestadels av svenskar och danskar.
Det blev att vara med i maskin direkt då en av huvudmaskinernas cylinder tog vatten.
Vi plockade bort en lejdare & monterade upp en sken-bjälke så att vi imorgon kan lyfta topplocket.

Jag är helt körd i huvudet nu, mycket information att ta in på en dag med en lång resa.
Å inte tala om alla namn jag skall kunna komma ihåg på besättningen.
Nu får jag ta mig en dusch & ge mig ut i stan en sväng för att sedan gå till kojs tidigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0