Cartwell 058



Imorse var jag ute och löpte runt spåren på Stensö, strax under milen,
när jag sedan kom tillbaka och skulle gå in märkte jag att nyckeln min var borta..
Killen hade stoppat den i sockan,
så efter att frebilt letat runt där den borde vara och skrattat som om galenskapen spridit sig tog jag förnuftet till fånga och joggade sakta - sökande längs den nyligen sprugna rundan.
Efter 3km når jag Stensö och frågar första bästa motionär om hon sett en nykel på spåret,
det har hon inte..

Jag övervägde om jag skulle jogga hela sträckan runt..
Skulle ändå ha ett obligatorisk seminarie inom närmaste timman,
ett seminarie jag optimistiskt tänkt inte förberett mig inför.
Sansen och lugnet började sakta förlora slaget mot frustation och ångest.

Just då tutar en taxi på mig,
jag springer fram och mr AWESOME säger att han hittat en nyckel.
Helt random!
Jag tackade som f*n och sprang glatt(fjolligt) till campingens reception där
mr AWESOME lämnat in den.
Sådan tur man har i oturen.

Benen bärde mig knappt hemåt men den fruktansvärda lättnaden att jag hade nyckeln och skulle hinna till seminariet gjorde att jag klarade av att spinga hela vägen,
så totalen blev på hela 1.5 mil!

Efter att ha stressat ner till skolan möttes jag av att seminariet var inställt.
Jaha?
Ringde några samtal och begav mig till parken,
slaggade nån timma i solen och lugnade ner mig innan jag tog mig mot söder.

Såg en gammal gubbe sitta och läsa tidningen på en bänk utanför södercentrum,
gubben var Dufva och vi väntade in Ahlin innan vi gick in på Human Bridge.
Fyndade en Tarzan pocket och ett par nya rejäla arbetsbrallor från Taiga.







Secret Service – Oh Susie





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0