Staket





Hej där,

Jag går rakt på sak.
Det senaste har det varit lite dåligare uppdatering än vanligt.
Synd må man säga. Men det äro av orsak.
Mycket med studierna mina nu, mycket att fixa med hemifrån på kvällarna osv.

Har iaf tagit mig tid då och då att sitta med mitt senaste projekt :)
En remix av en låt med det sköna bandet Phoenix.
Albumet som just denna låten är med på kom redan 2009,
plattan fugerar utmärkt som tåg-musik.
Phoenix – Wolfgang Amadeus Phoenix

Den blev i princip klar nu i kväll, 5.08 minuter av min själ i mp3-form,
men tänkte vänta lite lite lite innan jag lägger den på myspace'n.
Skall fixa lite med upphovsrätten till låten samt binda mitt pengakonto till sidan först.
Myspace har nyligen gjort så man kan köpa låtarna direkt från spelaren serni.

När man hållit på några timmar med en remix som nu är man helt slut i skallen,
illamående av att så intensivt utsättas för samma samma samma toner och chords.
Takten slutar aldrig att slå i huvudet och öronen ömmar av hörlurarna.
Då är det skönt att lägga sig för att sedan nästa dag vakna upp och kunna njuta av vad man egentligen skapade kvällen innan och i "nyktert" tillstånd följa låtens alla egenskaper falla samman till ett sant konstverk.



Movits! album mixen har inte legat mer än en vecka på youtube & når snart 1000 spelningar.
Härligt må jag säga, hoppas att huvudpersonerna kommer lyssna någon gång - det vore najs.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0