Gracia de movimientos



Helt nere i kolan och velar idag,
för att jag tydligen blivit en bloggare så skall jag försöka uttrycka mig här.
Med text, inga ord.


Jag har en känsla av att jag är ute och badar i ett saltare hav närmare ekvartorn,
solen skiner.
Utan minsta bekymmer, eftersom min själ säger sig vara i god med jag'et,
simmar jag runt och flyter med vågorna som om hela min värld var centrerad.
Men vågorna som bryter in mot kusten växer sig större och starkare för varje andetag jag tar,
jag börjar tänka om jag är helt "cool" med hela situationen här,
innan jag avslutat den tanken har jag hamnat under ytan,
snurrande, vridande av vågens kraft kommer allt inpå mig samtidigt,
tankar, idéer, drömmar, fruktan och hopp slår emot mig som ett vasst rev längs med botten.
BANG, -där försvann mina idéer, som om allt är en lögn,
blodet blandas med vattnet medan jag kastas runt som ingeting av den graciösa vågen.
Smäll efter smäll,
som ett oönskat uppvaknande vid varje kollision försvinner både min fruktan,
och tillslut även mitt hopp.
Med endast en tanke om en dröm tas jag vidare, mer och mer skadad,
mindre och mindre lik den jag en gång var.
Förvandlingen blir ett faktum och produkten blir ett alter som beskrivs bäst med "fulkonst"


Fulkonst, som i rätt tid kan vördas med respekt, men unfortunately är inte detta fallet.

Men med detta skrivet är jag snart på rätt väg igen, fast det är inte vägen som det är fel på,
bara vågen..





G L aka L.A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0