SurSailor






Den 23 september 2007 målade jag denna tavla i olja på canvas.
Jag hade tanken av ett självporträtt,
jag var lite inne i mystik kring en blick som man inte ser,
stilen annars kallas "threshold" vilken jag beskrivit för er tidigare.

Det va längesedan jag posta något under "Egna Skapelser"-kategorin så kände
att det var dags nu ikväll när det snart är 3 år sedan jag var i detta stadiet.
Drog en snabb blick över min bilddagboken den hösten 07 och jag blir alltid lite
blandat känslosam när jag ser tillbaka på mig själv,
men det är väll normalt? För så har det varit så länge jag vill minnas..

Tavlan döpte jag iaf till "SurSailor",
lite lätt ironiskt men ändå helt seriöst,
Den hänger i mitt gamla rum i mina föräldrars östra "flygel",
strax över min gamla hårda säng där jag har många minnen från ungdomen.
Hoppas den är kvar tills jag själv har en dotter/son,
så jag kan ge den på dennes 17 årsdag.

Som en lite mer meningsfull present jämnfört vad mina föräldrar givit mig,
jag förstår att de inte tycker det är sådant som är viktigt i livet,
men though, I do.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0