Thresholding



Okej, detta får jag bjuda på idag !

Målade detta sista året på gymnasiet,
Föreställande Jimi Hendrix åt vänster och Cat Stevens åt höger,

Ca 2 meter bred och 1.20 hög, målad med gouache på en vitmålad 1 cm tjock masonit skiva,

Hänger idag på Nösnäsgymnasiet i Stenungsund utanför en av "bild och form" salarna.
Min lärare, Ulf Erixon, gav mig fria händer för uppgiften och jag tror han gillade resultatet,

Hoppas den inspirerar nuvarande elever att vara lite kreativa :)

Detta var under min threshold period som jag fortfarande kan känna av ibland.

Här är en close-up på Jimi Hendrix;


Kommentarer
Postat av: lissie

sv; haha ja, dom är supergoda. söta & somriga!

2010-05-15 @ 23:10:08
URL: http://lissielimelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0