2010-06-03 C

Okey, datorn här håller på och krashar när som..
Vet inte om jag skriver detta förgäves eftersom uppkopplingen svicker vart annat..

MEN MEN MEN, wazzup intranätet !?

Jag har det fajnalajnen här på båten hittills med gott käk och stort gym med mer vikter än mina arma muskler klarar av.
Tar hissen ner till arbetet på mornarna vilken är skönt, men den är byggd efter Estonia katastrofens åtgärder vilket betyder att man måste gå upp för lejdare för att sedan kunna passera Gå och ta sig ner för ännu fler lejdare dit man vill komma. Vart jag nu vill komma med det, joo att jag får fet bra motion här, börjar tappa kilo även om maten är "Gourmé".
Blandad besättning, Sthlm're, Ålänningar, Finnar och Finskor, Göteborgare och "God know's"
Riktigt många sköna typer och nu senast en Skeppare(Kapten) som ringer ner till maskinrummet och frågar efter morgondagens avgångstid. HAHA hallå ?

På kvällarna efter en 12 h arbetsdag brukar jag ta mig en dusch följt av lite chill med Dexter och HIMYM, På kvällarna efter en 10.5 arbetsdag brukar jag ta mig ett träningspass följt av en dusch och lite chill med ett HIMYM avsnitt och kvällsmål.

Har ett stort projekt tillägnat mig, Skorstensplattå'erna skall typ "overhalas" av moi, helt gött där uppe :D
Får frisk luft eftersom utloppen är några meter över mitt huvud, sedan är det skärgårdshavet som utsikt.
Det är också så bra att ingen orkar ta sig upp dit och se hur de går för mig så jag kan slappa hur mycket jag vill, sola och dansa rumba.

Båten är lagom gammal, 2001, ombord har vi taxfree, bar, automater, stor salong och lite annat.
Vart en brand i en butik på däck 9 strax innan jag kom så där saneras det och byggs nytt av finska arbetare. Kul att se hur det går från att vara ett stort utrymme av sot och vatten till en skinande parfym affär.

Annars är det ju bara början detta så jag hoppas att jag kan göra denna uppoffring för er igen längre fram. Men det tror jag, INTE.. hah jo kanske.
Fett pepp inför VM även om svensken inte fick vara med och sparka boll iår. Goe Dannmakh ! Vie röe vie viiiieeehh.

OM det verkar som jag skriver lite kajko cha blajko så är det för att jag är hög på HD och TC och WDR.

PEACE OUT

Kommentarer
Postat av: Jocke

Verkar som du har det bra, du får komma med lite mer inlägg :P

2010-06-07 @ 13:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0