Vigilantes



Snöig dag även denna dag,

Föreläsningar och en laboration vart det på skolnings fronten, soft ändå..
Drog raka vägen till gymmet efter vi avslutat simulator-labben.
Mörkret hade redan lagt sig över stan.

Blev att jag körde några övningar bröst samt vingar innan jag hoppade upp på crosstrainern.
Crosstrainern som jag tidigare varit skeptisk till, men nu har jag gett den två ärliga försök.
Och jag gillar den,
ökar man lutningen och kör en 40% motstånd är det trevligt att stå där och se rolig ut.
Lyssnade på mp3 från mobilen och crosstrain'ade i 40 minuter innan det var dags att basta.
Svett på svett, haha.
En go gubbe hällde över en liter vatten över aggregatet och där satt vi och svettades på kapp.
Äkta friskis anda.
Sedan var jag inne och handlade på Lidl, tydligen 19:59, så snabba ryck och ut i snöyret igen.

Var ju tvungen att införskaffa mig ägg bland annat till mitt experiment:

KanelKvargsKaka,

- 3 ägg
- 250 g Kvarg
- 1 dl Mjöl
- 0.4 dl Kanel
- 0.2 dl Socker
- 0.2 dl Majsstärlelse
- lite fil och salt


(Ugn 200grader, 15 minuter cirkus)

Drog det mestadels på mitt berömda måfå men det blev wunderbart gött.
Vispa äggen och sockret fluffigt till att börja med.
Testa att byta ut Kanelen mot KAKAO, dra ner lite kaffe, Havregryn osv.
Bara att exprimentera vidare.

Såhär såg det ut, jag åt det med banan och fil framför halva Watchmen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0