Mostaza y guisantes, más bombones



Efter några ynka timmar sömn stod jag upp innan kl slagit 6 och klev in i duschen,
det var time att ta kust-till-kust-tåget mot väst!

Vi laddade upp med gröt och nyheterna innan vi gick ut i kylan,
man vaknade iaf till ordentligt innan man hunnit komma ned till stationen.
Väl på det något tomma tåget såg vi solen gå upp utanför fönstret medan vi sjönk ihop framför film på min dator.

Det var roligt att få se broshan Skye igen när vi klev in i föräldrarnas hus,
det var ändå några månader sen sist..
Han var hes från hunddagiset och hade magrat lite.
Mitt gamla rum stod kvar, det är här jag sitter nu i sängen och skriver.
Verkar som jag är den ända som är vaken fortfarande.

Alltid lika lugnt och tryggt här.
Morsan stod vid spisen och förberedde en julmiddag bestående av kokt torsk när vi kom,
suveränt gott och lite julmust på det så mådde man som en prins.



När mörkret sedan lagt sig tog vi en promenad ner till båten och det isade i kinderna.
Svårt att förstå att vi bara dagar sedan badade i havet och solade vid poolkanten..

Väl hemma igen var julskinkan klar så det värmdes köttbullar och jansonsfrestelse,
ett mini-julbord tog sakta form i köket och vi avnjöt det tsm vid tvn.

Självklart kom Alladinasken fram tätt inpå.



Nu börjar mina ben att somna in,
det är dax att inta sovställning och ratta in natt-mode't.
Så får vi se vad morgondagen har att erbjuda.. Nattdå




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0