27 Nov - qvick-tid el



Dagen har varit väldigt givande, 14h kneg, vi tog med oss en tysk gubbe från MAN som tillverkat våra huvudmaskiner från Lübeck till Götet, han skulle kolla ett fel som vi märkt av tidigare i veckan och byta ut två armar från kamaxeln till bränslepumpar, vilket resulterat i mycket arbete för alla i maskin. Här är en bild  när Al svetsar till ett specialverktyg för att lyfta "armen", nedan är en bild på en av ytorna som orsakade felet och om vi kört med maskin en till två veckor till skulle hela kamaxeln gå, vilket inte är något vidare, heehe



Väl inne i Skandiahamnen kom en representant från MAN i Göteborg ombord för att ge deras mening på problemet, iom att detta är tillverkarens fel så skall byten och reparation skötas av dem. Det kom också ombord en från vårt rederi TransAtlantic. Så det var mycket folk och turbullens nere i värmen, jag och Al fick upp Teamwork't snabbt så allt gick smidigt och tysken åkte glad i hågen hem igen och samma gjorde de två andra.



Idag åkte Jesper (elev från Sjöfartsgymnasiet i Skärhamn) hem och Mårten fyllde år, jag gav han en stegräknare i present, hoppas han känner att han kan uppskatta den.



Efter de sista luckorna var fast och såg snygga ut igen gick jag upp i byssan på skattjakt och tog sedan en lång KALL dusch med Shwayze högt pumpat i hytten, somnade sedan som en stock efter att ha låtit min Moder prata av sig med mig,
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0